Cat timp se pastreaza documentele unei firme 2019

 

 

Cat timp trebuie pastrate documentele unei firme
prezinta avocat Marius Vicentiu Coltuc
Obligațiile agenților economici privind arhivarea documentelor sunt reglementate de Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile. Actul normativ stabileşte că termenul de păstrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de păstrare a registrelor şi a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani. Pe de altă parte, în ordin sunt nominalizate 25 de acte care trebuie păstrate 5 ani, desigur, în condiţiile în care necesităţile firmei nu impun păstrarea acestora pe o perioadă mai mare. Printre acestea se numără: chitanţe; dispoziţii de plată/încasare către casierie; borderouri de achiziţie; liste de inventariere; deconturi, ordine de deplasare etc. Dar, documentele financiar-contabile care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de viaţă mai mare de 5 ani se păstrează pe perioada corespunzătoare duratei de viaţă utilă a acestora. Actele pot fi păstrate de firma în cauză sau pot fi predate, spre păstrare, unui operator autorizat, potrivit legii, în prestarea de servicii arhivistice.

http://www.coltucsiasociatii.ro

2 comentarii la „Cat timp se pastreaza documentele unei firme 2019”

  1. Cat timp trebuie pastrate documentele unei firme
    prezinta avocat Marius Vicentiu Coltuc
    Obligațiile agenților economici privind arhivarea documentelor sunt reglementate de Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile. Actul normativ stabileşte că termenul de păstrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de păstrare a registrelor şi a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani. Pe de altă parte, în ordin sunt nominalizate 25 de acte care trebuie păstrate 5 ani, desigur, în condiţiile în care necesităţile firmei nu impun păstrarea acestora pe o perioadă mai mare. Printre acestea se numără: chitanţe; dispoziţii de plată/încasare către casierie; borderouri de achiziţie; liste de inventariere; deconturi, ordine de deplasare etc. Dar, documentele financiar-contabile care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de viaţă mai mare de 5 ani se păstrează pe perioada corespunzătoare duratei de viaţă utilă a acestora. Actele pot fi păstrate de firma în cauză sau pot fi predate, spre păstrare, unui operator autorizat, potrivit legii, în prestarea de servicii arhivistice.

Lasă un comentariu