Procedura de autorizare a personalului de specialitate in constructii

Procedura de autorizare a personalului de specialitate in constructii Prezenta procedura stabileste cadrul normativ privind autorizarea si reautorizarea personalului de specialitate în constructii, în conformitate cu prevederile reglementarilor tehnice în vigoare, respectiv:

• Sef laborator de analize si încercari în constructii • Specialist încercari nedistructive • Responsabil cu controlul tehnic de calitate în constructii • Responsabil cu urmarirea speciala a comportarii în exploatare a constructiilor • Sef statie de betoane • Sef statie de producere a agregatelor • Sef statie de mixturi asfaltice Cerinte de autorizare Art. 11 O persoana fizica poate participa la examenul de autorizare, în nume propriu sau la solicitarea angajatorului, cu conditia respectarii conditiilor de studii si vechime, prevazute în tabele din Anexa1 la prezenta procedura. Art. 12 Candidatii care solicita autorizarea ca „Responsabil cu controlul tehnic de calitate în constructii”, „Sef laborator”, „Responsabil cu urmarirea speciala a comportarii în timp a constructiilor” care detin un titlu universitar sau de doctor în stiinte tehnice si activeaza în domeniul de autorizare, pot obtine aceste autorizari fara a mai sustine examen, ci doar în baza dosarului depus la secretariatul comisiei de autorizare. Procedura autorizarii Art. 13 Autorizarea personalului de specialitate în constructii se face de catre Inspectoratul de Stat în Constructii, prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul Inspectoratelor Teritoriale în Constructii. Art. 14 Comisiile teritoriale de autorizare se constituie si îsi desfasoara activitatea conform „Regulamentului de organizarea si functionare a comisiilor de autorizare” aprobat prin Ordin al Inspectorului General de Stat al Inspectoratului de Stat în Constructii – ISC. Art. 15 (1) Autorizarea consta în declararea candidatului „admis” în urma sustinerii de catre acesta a examenului de autorizare, desfasurat conform schemei de principiu (Anexa 5). (2) Autorizatia are o valabilitate de 4 ani. Documentele solicitate în vederea autorizarii Art. 16 Admiterea la examenul de autorizare se face în baza dosarului de autorizare compus din: a) cerere din partea candidatului/angajatorului (Anexele 2a – 2d, dupa caz); b) curriculum vitae (Anexa 3); c) diploma de absolvire (copie legalizata sau vizata de secretarul comisiei de autorizare); d) decizie de numire în functie (pentru „Sef laborator”, „Sef statie de betoane”, „Sef statie de producere agregate”, „Sef statie de producere mixturi asfaltice”) e) doua recomandari din partea unor institutii sau persoane fizice, privind activitatea desfasurata în domeniul/domeniile pentru care se solicita autorizarea f) autorizari (ANRGN, ANRE, etc., pentru domeniile unde sunt solicitate) g) foto 3 x 4 cm; h) dovada achitarii cheltuielilor de autorizare (depusa dupa analizarea si admiterea dosarului) Art. 17 (1) Dosarul se depune la Inspectoratul Judetean în Constructii pe raza caruia candidatul domiciliaza sau îsi desfasoara activitatea, care îl analizeaza în cel mult 3 zile si îi comunica candidatului acceptarea sau respingerea acestuia; (2) Dosarele incomplete sunt restituite candidatilor în vederea completarii. (3) Dosarele candidatilor care nu îndeplinesc cerintele minime de autorizare prevazute în Anexa 1, sunt respinse. Art. 18 Admiterea la examenul de autorizare nu este conditionata de functia detinuta la data solicitarii de catre candidatul respectiv. Art. 19 (1) În vederea reautorizarii, candidatul trebuie sa depuna la secretariatul Inspectoratului Judetean în Constructii pe raza caruia locuieste sau lucreaza, cu minim 30 de zile înainte de data expirarii autorizatiei, urmatoarele documente: a) cerere prin care se solicita reautorizarea (Anexele 2a – 2d, dupa caz) b) memoriu de activitate în perioada de valabilitate a autorizatiei c) decizie de numire în functie (pentru „Sef laborator”, „Sef statie de betoane”, „Sef statie de producere agregate”, „Sef statie de producere mixturi asfaltice”) d) foto 3 x 4 cm e) dovada achitarii cheltuielilor de reautorizare (50% din cheltuielile de autorizare) (2) În cazul în care solicitarea privind reautorizarea depaseste cu cel mult 10 zile termenul de expirare al valabilitatii autorizatiei, se initiaza procedura de autorizare. (3) Reautorizarea se face o singura data. Av.COLTUC MARIUS VICENTIU

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!