Acţiune în constatare clauze abuzive, pretentii, obligatia a face castigata impotriva Bancpost in 2019

[column width=”1/1″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

Acţiune în constatare clauze abuzive, pretenţii, obligaţia a face: cum se câştigă?

Introducere:

În România, consumatorii au dreptul de a solicita instanței de judecată constatarea nulității absolute a clauzelor abuzive din contractele încheiate cu profesioniștii. De asemenea, consumatorii pot solicita instanței de judecată obligarea profesionistului la restituirea sumelor plătite în baza unor clauze abuzive.

Contestarea clauzelor abuzive

Pentru a contesta o clauză abuzivă, consumatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • Clauza trebuie să fie cuprinsă într-un contract încheiat între un profesionist și un consumator.
  • Clauza trebuie să fie contrară dispozițiilor imperative ale legii sau să inducă în eroare consumatorul.
  • Clauza trebuie să fie aptă să producă un dezechilibru semnificativ în detrimentul consumatorului.

Dacă consumatorul îndeplinește aceste condiții, instanța de judecată va constata nulitatea absolută a clauzei abuzive.

Pretenții

În plus față de constatarea nulității absolute a clauzei abuzive, consumatorul poate solicita instanței de judecată obligarea profesionistului la restituirea sumelor plătite în baza acelei clauze.

Pentru a solicita restituirea sumelor plătite, consumatorul trebuie să demonstreze că a plătit sumele în baza clauzei abuzive. De asemenea, consumatorul trebuie să demonstreze că sumele plătite sunt nerestituibile în baza altor dispoziții legale.

Obligația a face

În anumite cazuri, consumatorul poate solicita instanței de judecată obligarea profesionistului la încheierea unui nou contract care să înlăture clauza abuzivă.

Pentru a solicita obligația a face, consumatorul trebuie să demonstreze că este posibilă încheierea unui nou contract fără clauza abuzivă. De asemenea, consumatorul trebuie să demonstreze că este interesat să încheie un nou contract.

Condiții pentru câștigarea unui proces

Pentru a câștiga un proces în care contestă o clauză abuzivă, consumatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • Consumatorul trebuie să dovedească că clauza este abuzivă.
  • Consumatorul trebuie să dovedească că a plătit sumele în baza clauzei abuzive.
  • În cazul în care solicită obligația a face, consumatorul trebuie să demonstreze că este posibilă încheierea unui nou contract fără clauza abuzivă.

Concluzie

Consumatorii au dreptul de a contesta clauzele abuzive din contractele încheiate cu profesioniștii. Pentru a câștiga un proces în acest sens, consumatorii trebuie să îndeplinească o serie de condiții, inclusiv dovedirea faptului că clauza este abuzivă.

Sfaturi pentru consumatori

Pentru a crește șansele de a câștiga un proces în care contestă o clauză abuzivă, consumatorii pot urma următoarele sfaturi:

  • Să consulte un avocat specializat în drept consum: Un avocat specializat poate să ii ofere consumatorului cele mai bune sfaturi și să il reprezinte în fața instanței de judecată.
  • Să stranga toate documentele relevante: Consumatorii trebuie să stranga toate documentele relevante, inclusiv contractul, dovada plăților efectuate și orice alte documente care pot fi utile în dovedirea faptului că clauza este abuzivă.
  • Să se pregătească pentru un proces complex: Procesele în care se contestă clauzele abuzive pot fi complexe și pot dura mai multe luni sau chiar ani. Consumatorii trebuie să fie pregătiți pentru un proces lung și dificil.

Bancpost pierde pe dobanda in 2019

[yasr_overall_rating size=”large”]

avocat Coltuc explica 0745 150 894

Informaţii dosar

Informaţii generale

Părţi

Şedinţe

Căi atac

Citare prin publicitate

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 28528/300/2016
Data inregistrarii 25.04.2018
Data ultimei modificari: 22.03.2019
Sectie: Secţia a-VI-a Civilă
Materie: Litigii cu profesioniştii
Obiect: acţiune în constatare clz abz, pretentii, oblig a face
Stadiu procesual: Apel

Părţi

Nume Calitate parte
NETCU MARIAN LUCIAN * Apelant
S.C. BANCPOST S.A. Intimat
ADDENET IRINA GEORGIANA CU DOMICILIUL PROCESUAL ALES Intimat
NETCU MARIAN LUCIAN cu domiciliul ales la avocat Apelant

Şedinţe

06.11.2018
Ora estimata: 09:30
Complet: C7-APEL
Tip solutie: Schimbat total
Solutia pe scurt: Admite apelurile. Schimba in parte sentinta apelata in sensul ca: Admite in parte cererea formulata de reclamantul Netcu Marian Lucian. Constata caracterul abuziv si nulitatea absoluta a clauzelor de la art 4.1 teza II-a si a III-a, art 4.3 din contractul de credit HL 12299. Constata caracterul abuziv al clauzei de la art 4.2 teza a II-a din contractul de credit nr HL 12299.Mentine celelalte dispozitii ale sentintei apelate. Definitiva. Pronuntata in sedinta publica azi 6.11.2018
Document: Hotarâre  4818/2018  06.11.2018

[/column]

Un comentariu la „Acţiune în constatare clauze abuzive, pretentii, obligatia a face castigata impotriva Bancpost in 2019”

Lasă un comentariu