***
Prin sentinta civila nr. 2078 din 9 octombrie 2002 pronuntata in dosarul nr. 3155/CA/2002, Tribunalul Caras-Severin a admis actiunea reclamantului B.N. si a anulat decizia nr. 29/2002 emisa de paratul Oficiul Judetean de Consultanta Agricola Caras-Severin, prin care s-a modificat contractul de munca al reclamantei.
Impotriva sentintei a declarat recurs paratul si prin decizia civila nr. 151 din 25 martie 2003 pronuntata in dosarul nr. 1626/CA/2003, Curtea de Apel Timisoara a admis cererea, a casat sentinta si a trimis cauza spre rejudecare la instanta competenta, Tribunalul Caras-Severin sectia civila, pentru ca, prin decizia civila nr. 214/2001, pronuntata de Curtea de Apel Timisoara, sectia comerciala si de contencios administrativ, s-a dispus reintegrarea reclamantului B.N., pe functia detinuta anterior desfacerii contractului de munca dispusa de paratul O.J.C.A., constatandu-se incalcarea dispozitiilor art. 92 lit. d din Legea 188/1999 privind statutul functionarului public.
Urmare la punerea in executare a deciziei civile, paratul a emis decizia nr. 29/3.06.2002, prin care a reincadrat pe reclamant pe functia publica de consilier Cl I, gr. II, insa a dispus ca acesta isi va exercita atributiile de serviciu la centrul de consultanta agricola din localitatea B.
Prin actiune reclamantul a atacat decizia paratului pentru ca nu s-a dispus reintegrarea sa pe functia detinuta anterior desfacerii contractului de munca, astfel i s-a schimbat locul efectiv de munca .
Schimbarea locului de munca reprezinta, potrivit Codului muncii, o modificare a contractului de munca .
Potrivit probelor dosarului reclamantul are calitatea de functionar public, astfel ca situatia sa juridica este reglementata prin dispozitiile Legii nr. 188/1999.
Modificarea raporturilor de serviciu ale functionarului public este reglementata prin dispozitia capitolului 9 din Legea 188/1999 care cuprinde prevederi legale exprese privind delegarea, detasarea, intreruperea activitatii si incetarea raporturilor de serviciu ale functionarului public.
In cadrul acestor reglementari, legiuitorul a prevazut expres ca numai anularea ordinului sau a dispozitiei de eliberare din functie ori de destituire din functie, se poate ataca la instanta de contencios administrativ, in termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit art. 95 din Legea 188/1999.
Celelalte masuri care vizeaza modificarea raporturilor de serviciu ale functionarului public enumerate in capitolul 9 din lege, nu pot fi atacate la instanta de contencios administrativ, in lipsa unei prevederi legale, astfel ca devine aplicabila norma cuprinsa in art. 103 din Legea 188/1999, care prevede ca dispozitiile acestei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, potrivit carora litigiile care au ca obiect modificarea contractului de munca se supun dreptului comun in materie, care este Legea nr. 168/1999 privind conflictele de munca, iar competenta solutionarii acestora revine tribunalelor.
In consecinta si masura de modificare a contractului de munca contestata de reclamant urmeaza a fi judecata de Tribunalul Caras-Severin, sectia civila in compunerea prevazuta de Legea 168/2000.
Concluzia referitoare la competenta materiala a instantei de drept comun in materia litigiilor de munca, se impune si pe considerentul ca dreptul administrativ este unul de stricta interpretare, astfel ca analogia, in sensul extinderii aplicabilitatii dispozitiilor art. 95 din Legea 188/1999, la toate conflictele de munca privind functionarul public, nu este admisibila.