Reglementarea domeniului transporturilor in spatiul comunitar european

Regulamentul CE 561 – 2006 privind reglementarea domeniului transporturilor in spatiul comunitar a intrat in vigoare pe data de 11 aprilie 2007.

Regulamentul va armoniza prevederile legale din statele membre si va contribui la imbunatatirea sigurantei traficului, se precizeaza in comunicatul CE. Celelalte articole aduc mai multe noutati notabile – modificarea exceptarilor pe categorii de vehicule de la aplicarea reglementarilor privind echiparea cu tahografe si utilizarea acestora si modificarea timpilor de conducere, odihna si pauze, dupa cum urmeaza: – timpul de odihna zilnica se poate fractiona in cel mult doua perioade, prima de cel putin 3 ore neintrerupte, iar a doua de cel putin 9 ore neintrerupte; – perioada de odihna saptamanala de 45 ore neintrerupta, poate fi redusa (indiferent de locatie) la cel putin 24 ore consecutive, cu compensare printr-o perioada echivalenta de odihna luata in intregime inainte de sfarsitul celei de-a treia saptamani urmatoare; – perioada de odihna zilnica de 11 ore neintrerupte poate fi redusa la cel putin 9 ore neintrerupte de cel mult trei ori intre oricare doua perioade de odihna saptamanala, fara a mai fi necesara compensare; – pauza de cel putin 45 minute se poate inlocui cu o pauza de cel putin 15 minute urmata de o pauza de cel putin 30 minute (ultima pauza este obligatoriu de minim 30 minute); – in situatia vehiculelor conduse de echipaje, timpul de odihna zilnica va fi de cel putin noua ore in fiecare interval de timp de cel mult 30 ore; – in cazul transportului international de calatori, nu se mai admite amanarea odihnei saptamanale dupa a 12-a zi. In cazul utilizarii noilor vehicule, echipate cu tahograf digital, deoarece in Romania inca nu au fost autorizate ateliere pentru calibrarea acestor tahografe si nici nu sunt inca disponibile cardurile pentru acestea, intreprinderile de transport care utilizeaza astfel de autovehicule au urmatoarele obligatii: calibrarea tahografului la un atelier autorizat dintr-un stat membru in CE, daca acesta nu este calibrat din fabricatia vehiculului; instruirea soferilor ca pana la obtinerea cardurilor sa procedeze conform lit. a si b ale alin. (4) al art. 26 din Regulamentul CE 561/2006 referitor la situatia inexistentei cardului: a) la inceputul zilei de lucru soferul va imprima un raport al activitatii vehiculului, pe care isi va inscrie numele in clar, numarul permisului de conducere, semnatura, precum si perioadele de lucru, timp la dispozitie si de odihna desfasurate anterior in ziua respectiva; b) la sfarsitul zilei de lucru, se va imprima un raport care va contine perioadele de timp inregistrate de echipament, raport pe care soferul isi va inscrie numele in clar, numarul permisului de conducere si semnatura. In cazul vehiculelor conduse de doi sau mai multi soferi, rapoartele sus mentionate vor fi imprimate la fiecare schimbare a soferilor la postul de conducere. Conform legislatiei in vigoare (Legea nr. 466/2003, cu modificarile si completarile ulterioare), la controlul in trafic, soferii au obligatia prezentarii acestor inregistrari pentru saptamana in curs si ultima zi lucrata anterior (inclusiv raportul imprimat la momentul controlului), iar operatorii de transport au obligatia de a arhiva inregistrarile timp de doi ani si de a le prezenta la control la cererea autoritatilor.

Lasă un comentariu